Zwolnieni z Teorii

  • Zwolnieni z Teorii

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

06.04.2021

 

Jak Zwolnieni z Teorii wpisują się

w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej?

Ministerstwo   Edukacji  Narodowej   ogłosiło   podstawowe   kierunki  realizacji   polityki oświatowej   państwa   na   rok   szkolny 2020/21,   a   wśród   nich   m.in.   znajduje   się rozwijanie   samodzielności,   innowacyjności   i   kreatywności   uczniów   jako   pierwszy punkt priorytetów edukacyjnych.

Jeszcze nigdy kierunki realizacji polityki oświatowej nie były tak bardzo zbieżne z realiami i oczekiwaniami rynku pracy, zarówno dzisiejszego, jak i tego w przyszłości. Pierwszy raz w historii Minister Edukacji Narodowej w pierwszym   punkcie   priorytetów   umieszcza   rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów. I za to składają nam się ręce do oklasków, bo jako Zwolnieni z Teorii rozwijamy od dawna te trzy kluczowe kompetencje wśród młodzieży, która w ramach naszej olimpiady realizuje własne, prawdziwe projekty społeczne. Od lat rozwijamy kreatywność, innowacyjne myślenie i samodzielność w działaniu tysięcy uczniów w całej Polsce. Uczniowie realizują samodzielnie zaplanowane projekty, które odpowiadają na problemy czy sytuację danej społeczności. W ten oto sposób młodzież organizuje biegi charytatywne na rzecz   schronisk, kampanie dotyczące zdrowego odżywania czy akceptowania osób z łuszczycą i wiele innych.

Wiedza, którą sprawdza np. egzamin maturalny, ma marginalne znaczenie na rynku pracy. Pracodawcy zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie i rozwinięte umiejętności społeczne. Dlatego cieszy nas fakt, że poza naszą inicjatywą, będą one w końcu także priorytetem w szkołach. 

Wpisanie tego kierunku jako priorytet, może umożliwić zmianę polskiej edukacji na lepsze. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że droga do tego nie jest prosta, ponieważ poza tym pierwszym, ale bardzo ważnym krokiem, na ten moment szkoły nie zawsze mają dostęp do konkretnych narzędzi pozwalających na realizację tego celu. Dlatego to obecny rok szkolny daje możliwość, aby starać się takie narzędzia stwarzać, testować i próbować wdrażać do polskich placówek oświatowych.

W olimpiadzie Zwolnieni z Teorii udział wzięli już uczniowie z 20% liceów i techników w Polsce, a wspierali ich nauczyciele z co drugiej takiej szkole. Działanie w ramach tej inicjatywy jest całkowicie bezpłatne i wymaga jedynie pokazania młodzieży takiej możliwości do działania – cała wiedza i wskazówki dotyczące praktycznego działania znajdują się na platformie cyfrowej.

Obecnie tysiące dyrektorów szkół zastanawia się, jakie działania podjąć, aby móc zrealizować nowe priorytety MEN. Rozwiązaniem może być zaangażowanie się w działanie Fundacji Zwolnieni z Teorii, która z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych inspiruje młodzież do działania społecznego i samodzielnego budowania własnej przedsiębiorczości: “W mojej ocenie projekt wpisuje się w realizację priorytetowego kierunku polityki oświatowej państwa oraz w zadania stojące przed systemem oświaty, opisane w ustawie Prawo Oświatowe. Patrząc na projekty i zaangażowanie młodzieży w ich realizację to nawet przerasta ambitne ramy priorytetowych kierunków na rok 2020/2021”, powiedział Rafał Lew-Starowicz z Departamentów Podręczników, Programów i Innowacji w MEN.

 Tekst przytoczony ze strony: https://zwolnienizteorii.pl/app/wiedza/artykul/1345

AP

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3.03.2021

Udostępniamy Wam plakat i prezentację, to nasze narzędzia, które pozwolą nam na bardziej rzetelne              i ciekawe przedstawienie tematyki naszego społecznego projektu realizowanego w ramach "Zwolnionych z teorii"

 

PREZENTACJA

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek

AP

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17.02.2021

PODZIĘKOWANIA DLA WAS

Dziękujemy naszym koleżankom i kolegom, którzy wzięli udział w listopadzie, w ankiecie

"Napoje energetyczne - czy warto?", było ich 400.

Wyniki Waszych odpowiedzi zostały uwzględnione w prezentacji, która będzie przedstawiona na warsztatach planowanych na marzec i kwiecień .

Na nich nauczycie się przygotowywać koktajle, które mają na organizm takie samo pobudzające działanie jak Energetyki, ale są znacznie zdrowsze.

Warsztaty odbędą się z zachowaniem reżimu sanitarnego. O ich terminie Was poinformujemy.

 

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek

AP

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 15.02.2021

Mimo ograniczeń związanych z szalejącym korona wirusem w naszej szkole jest realizowany projekt "Zwolnieni z teorii",  jego temat:

 "Energetyki - czy warto"

Dlaczego taki?

Do baczniejszego przypatrzenia się temu tematowi zainspirowała nas wiedza, którą mamy na ten temat i widok Was na korytarzach, kiedy widzimy Was

z puszkami tego napoju w rękach. Chcemy Wam przedstawić obiektywny obraz tego wyrobu, tak aby każdy z Was wiedział z czym ma do czynienia, za co płaci kupując tego typu napoje i jaki mają one wpływ na jego organizm.

 

 

OPIS PROJEKTU

Nasz projekt przedstawia problematykę dotyczącą picia energetyków. Niestety są one ogólnodostępne, co oznacza, że może je kupić nawet nastolatek. Wyglądają nieszkodliwe, ale tak naprawdę mają ogromny wpływ na nasz organizm. Po wypiciu napoju energetyzującego przez nastolatka często występują objawy towarzyszące zawałowi a także przyczyniają się do wzrostu agresji czy też uzależnienia. W Polsce jest ponad 50 rodzajów napojów energetycznych. Nazywa się je też psychodrinkami bądź napojami energetyzującymi. Wiele ludzi, którzy sięgają po te napoje nie zdają sobie sprawy, jaki mają wpływ na nasz organizm oraz zdrowie. W naszym projekcie chcemy pogłębić Waszą wiedzę na ich temat. Przedstawimy Wam czym są? jaki mają skład? jak wpływają na organizm oraz przedstawimy zdrowsze zamienniki tego produktu. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu projekcie ograniczycie picie energetyków, a nawet zrezygnujecie z dalszego picia ich.

Fanpage na facebooku : https://www.facebook.com/Teamprojekt

 

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek - 3GA

 

AP

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18.01.2021

NASZA SZKOŁA TEŻ JEST W TYM PROJEKCIE

Prezentacja    "Zwolnieni z teorii"

AP

Copyrights 2020 By ZSEG Created By StronyDlafirm.eu